Eventim ansetter en ny Kommersiell Leder

Publisert

Eventim Norge opplever vekst og ansetter en ny medarbeider.

Vi ønsker Morten Hammer velkommen som Kommersiell Leder hos Eventim Norge! Morten har en bakgrunn i salg, markedsføring og merkevarebygging, og har tidligere jobbet hos Coca-Cola, Scandic Hotels og Telenor Arena.

Korona-krisen har vært meget vanskelig for vår bransje. Vi har i den krevende situasjonen jobbet med å hjelpe våre kunder gjennom pandemien, men samtidig satset på videre vekst. Vi har ønsket mange nye kunder velkommen til Eventim og ser et økende behov for våre tjenester. Derfor er vi veldig glad for å kunne styrke vårt team med Morten.

Marcia Titley, Adm. Dir. Eventim Norge

Stillingen som Kommersiell Leder er en nyopprettet stilling som innebærer ansvar for både salg og markedsføring. Morten vil jobbe tett sammen med våre arrangør kunder som Key Account Manager. Samtidig vil han ha ansvar for å bygge bransjens kjennskap og kunnskap om Eventim i Norge.

Til tross for at Eventim er Europas største billetteringsselskap, er selskapet fremdeles relativt “nytt” i Norge, og har kun eksistert i Norge i to år. Vi ser frem til å ha Morten med på laget for å kunne jobbe med diverse kommersielle aktiviteter og videreutvikle vår merkevareposisjon.

Marcia Titley, Adm. Dir. Eventim Norge

Fremoverlent og nytenkende

Morten hadde sin første dag 4. januar og har gledet seg enormt til å begynne hos Eventim.

– Eventim er uten tvil et spennende selskap som er fremoverlent og nytenkende med stort potensiale, samt har et meget kompetent team som det skal bli fantastisk å jobbe sammen med. I tillegg opplever jeg at Eventim har veldig gode fremtidsrettede løsninger for aktører i vår bransje, sier Morten.

LES OGSÅ: Covid-19 og digitale løsninger med Eventim

FanSALE veldig viktig for bransjen

Det at bl.a. Eventim ble først ute med en digital videresalgsplattform i Skandinavia beviser nettopp dette, og dekker et stort behov i markedet.

– FanSALE er en løsning jeg er overbevist at blir viktig for både aktører og billettkjøpere i fremtiden, og som også bidrar til å minske blant annet svartebørs ved at man får mulighet til å selge billetten sin i Eventim sitt system, sier Morten.

LES OGSÅ: Videresalgsplattformen fanSALE lanseres i Norge og Skandinavia

Kompetanse og erfaring

Morten har betydelig erfaring fra underholdningsbransjen, bl.a. som Markedssjef på Telenor Arena, og har dermed unik innsikt og kompetanse som vil være til fordel for våre kunder.

– Erfaringen fra både bransjen, det store nettverket på tvers av bransjen samt erfaringen fra nesten 20 års erfaring fra merkevarer som Coca-Cola, Scandic og Telenor Arena tror jeg vil kunne være med å løfte Eventim i Norge. Nettopp min kommersielle erfaring med salg og merkevarebygging fra disse stedene skal bli ekstremt morsomt å dra med meg inn i Eventim, forteller han.

LES MER PÅ LINKEDIN

2021 blir et bedre år

2020 har vært meget utfordrende for flere bransjer, særlig kultur- og underholdningsbransjen. 2021 startet med ytterligere begrensninger og bekymringer – samtidig håper vi alle sammen at utrullingen av vaksinen vil gjøre at vi snart kan samles igjen.

– Vår bransje vil etter hvert blomstre mer enn noen gang! 2021 vil starte mer elle mindre der vi slapp 2020, med lokale forskjeller, men er helt overbevist at vår bransje gradvis vil bevege seg mot normalen i 2021. Det er lys i tunnelen og vi ser gjennom undersøkelser at folk virkelig ønsker å delta på arrangement både med dagenes retningslinjer og ikke minst den dagen ting åpner i større grad, så vår bransje vil blomstre igjen helt sikkert. Jeg tror vi vil se mange flotte små, mellomstore og store arrangement på tvers av landet i økende grad gjennom hele 2021, sier Morten.

LES OGSÅ: Forbrukerundersøkelse: Kulturliv og covid-19

******

Vi ønsker Morten hjertelig velkommen til Eventim!

Skrevet av:
Marcia Titley
Adm. Dir.