Hvordan kan vi kombinere en effektiv kjøpsprosess med datainnsamling som skaper verdi både for dere som arrangør og kunden?
aa
I en digital verden hvor tid er en knapp ressurs, kan antall klikk i en kjøpsprosess være avgjørende for om en kunde fullfører et kjøp. Jo færre klikk som kreves, desto enklere oppleves prosessen – og desto mer sannsynlig er det at kunden kjøper billettene. Viktigheten av en sømløs og rask prosess for billettkjøperne er noe vi ofte hører fra våre arrangørkunder, og vi er helt enige!
aa
Datainnsamling er også viktig
Samtidig som en sømløs kjøpsprosess er avgjørende, må man ikke glemme at datainnsamling er også veldig viktig for dere som arrangører. Informasjon som samles inn under kjøpsprosessen – som kundedata, demografiske data eller kjøpshistorikk – gir dere verdifulle innsikter som kan brukes til å skreddersy markedsføring, optimalisere arrangementer og forbedre den totale kundeopplevelsen. Selv om færre klikk kan redusere friksjonen, kan det også begrense mulighetene for å samle inn data som styrker deres forretningsstrategi. Nøkkelen ligger i å finne en balanse.
aa
Hurtigregistering – en god balansen mellom enkelthet og datainnsamling
Eventim har en løsning som reduserer antall klikk, men som også sikrer deg viktig kundedata – det heter “hurtigregistrering”. Målet med hurtigregistering er å sikre en raskere kjøpsprosess for førstegangskjøpere, da det ofte er dem som velger å ikke fullføre kjøpsprosessen. Kunden får muligheten til å fullføre sitt første kjøp uten krav på fullstendig profilopprettelse eller passord. Likevel opprettes det en profil i billettsystemet som sikrer viktig kundedata for dere.

Man kan begrense antall felt som skal fylles ut til kun navn og e-post og på den måten holde antall klikk til et minimum. Kjøpsprosessen er mye raskere og oppleves som enkelt og uten unødvendige forstyrrelser for kunden. Dette er vinn-vinn for både kunden og for deg som arrangør.
aa
Raskere profilopprettelse sikrer viktig datainnsamling
Mange avbryter et kjøp når de blir bedt om å opprette en fullstendig profil, velge passord, og fylle ut andre detaljer. Dette skyldes ofte mangel på tid eller tålmodighet. Likevel er det veldig viktig å innhente kundedataen. Derfor kan hurtigregistrering kun brukes første gangen man kjøper billetter via eventim.no. Det kan heller ikke brukes hvis man allerede har en profil fra før.
Ved neste kjøp blir kunden bedt om å fullføre profilen ved å velge et passord. Takket være tidligere lagrede opplysninger som navn og e-post, går denne prosessen mye raskere. Denne strategien balanserer mellom en smidig kjøpsopplevelse og innsamling av nødvendige data for å forbedre kundereisen.
aa
*****
aa
Hvis du er en eksisterende kunde og ønsker dette aktivert, er det bare å ta kontakt med Support, så kan vi hjelpe deg. Hvis du ønsker å vite mer om løsningen, utforske muligheter med ny leverandør, eller rett og slett kun har noen spørsmål du ønsker svar på, hører vi gjerne fra deg. Ta kontakt med oss så kommer vi raskt tilbake til deg!
aa
Skrevet av:
Marcia Titley