Boost både salg og lojalitet med pakker i EVENTIM.Light

Publisert

Å gi kundene dine muligheten til å kjøpe billettpakker er en smart måte å øke inntektene på, samtidig som du bygger en lojal fanbase. Ved å kombinere billetter til flere spennende arrangementer i én pakke, gir du kundene merverdi – samtidig som det blir enklere å planlegge og markedsføre. En vinn-vinn-situasjon for både arrangør og publikum!

Nå er det mulig å selge billettpakker i EVENTIM.Light!

Med EVENTIM.Light kan du som arrangør pakke sammen opp til 30 arrangement i en pakke. Du kan velge mellom faste pakker og/eller fleksible pakker, litt avhengig av deres behov. Videre kan du velge mellom tilgjengelige priskategorier, f.eks. en VIP pakke. Det finnes mange muligheter slik at du kan velge en løsning som passer akkurat for deres publikum.

Pakker er perfekte for arrangører som har flere arrangementer over en periode, eller som ønsker å bygge lojalitet blant sitt publikum. Kanskje du har en festival hvor du ønsker å kombinere dags- eller helgepass, en idrettsklubb med kampbilletter til hele sesongen, eller et teater hvor du ønsker å tilby et årskort?Pakker gjør det enkelt for deg som arrangør å samle opplevelsene og å gi publikum en god grunn til å komme tilbake gang på gang.

Faste eller fleksible pakker – du bestemmer

Du kan f.eks. tilby en fast billettpakke hvor billettkjøperen får en billett til hvert av de spesifikke arrangementene som er inkludert i pakken. Det er ingen valgmuligheter for kunden – pakkens innhold er fastsatt på forhånd og bestemt av deg som arrangør. Faste pakker passer godt for faste arrangementer i en sesong eller som har en bestemt rekkefølge, f.eks. en festival. Lettfattelig og forutsigbart, men gir mindre kontroll til kunden.

Det er også mulig å tilby fleksible billettpakker hvor billettkjøperen kan velge fritt mellom et utvalg av arrangementer. Dette gir en mer skreddersydd opplevelse, og er perfekt for kunder som ønsker å planlegge sin egen opplevelse, tilpasse det til sin kalender eller etter sine interesser. Som arrangør kan du sette opp så mange forestillinger som er ønskelig, og bestemmer selv antall forestillinger det må kjøpes billetter til for å oppnå den rabatterte pakkeprisen. Det er også mulig å definere ett eller flere arrangement som inkluderes i en pakke.

Hvis et arrangement utløper, er det ikke lenger synlig i pakken. Pakken kan fortsatt kjøpes så lenge oppsettet oppfyller kravet om antall arrangementer i pakken. For eksempel: Pakken inneholder 5 arrangementer, og billettkjøperen må velge 4 arrangementer. Hvis 2 arrangementer deretter utløper, og det ikke lenger er 5, men 3 arrangementer i pakken, kan pakken ikke lenger kjøpes.

Alltid riktig arrangementskapasitet

Med billettpakker kan du alltid være trygg på at kapasiteten for hvert arrangement er korrekt. Billettsystemet sørger for å trekke billetter fra de respektive arrangementene, slik at du unngår overbooking. Dette gir deg full kontroll på tilgjengelige plasser til en hver tid. Enklere for deg – og sømløst for kundene!

Hvorfor skal jeg selge pakker?

  1. Mer penger i kassa: Pakkeløsninger frister ofte folk til å bruke mer enn de ville gjort på enkeltbilletter.
  2. Sterkere lojalitet: Når folk kjøper billetter til flere arrangementer samtidig, knytter de seg tettere til deg som arrangør – og kommer gjerne tilbake gang på gang.
  3. Fullere saler: Mindre populære arrangementer får et løft når de pakkes sammen med publikumsfavorittene.
  4. Enklere å markedsføre: Flere arrangementer i én pakke gir deg en god historie å selge – som et “Sesongpass” eller en “Kulturpakke”.
  5. Flere møter opp: Når billettene allerede er kjøpt, er det mye større sjanse for at folk faktisk dukker opp.

*****

Ønsker du å komme i gang med billettsalget ditt, utforske muligheter med ny leverandør, eller rett og slett kun har noen spørsmål du ønsker svar på, hører vi gjerne fra deg. Ta kontakt med oss så kommer vi raskt tilbake til deg!

Skrevet av:
Marcia Titley
Adm. Dir.