Start ditt billettsalg med Eventim

Publisert

Et solid team som støtter deg når du skal starte ditt billettsalg
Eventim sitt dyktige team ute i felten, online billettsystem med Eventim, norges beste online billettsystem, selge billetter på nett, billettsystem

Et vellykket arrangement starter med et vellykket billettsalg. En god billettsalgsløsning legger fundamentet for selve eventet. Med en solid partner som Eventim i ryggen, så er sjansene høyere for at du får solgt unna flere billetter.

Dersom billettsalget blir vellykket, så vil eventet kunne bli mer vellykket. Det er en simpel forklaring bak denne logikken. Får du solgt unna ønsket antall billetter, vil du kunne oppnå pengestrømmen som skal til for å dekke dine utgifter. Dersom ønsket salgsvolum av billetter ikke blir oppnådd, så begynner en negativ spiral. Da vil arrangør må kutte kostnadene til eventet, som vil gå ut over gjestenes opplevelse, som igjen fører til redusert billettsalg i neste omgang.

Ikke la ditt arrangement ende opp i en negativ spiral – gjennomfør ditt billettsalg med Eventim. Ikke bare har vi et eksisterende nettverk av fysiske utsalgssteder, men vi også har digitale salgskanaler. På våre digitale salgskanaler kan dine gjester kjøpe billetter på mobil og på nett. Deretter vil de få tilgang til en digital billett eller få en fysisk billett tilsendt i posten. Frykt ikke for falsifisering av billetter, for vi i Eventim har gode tekniske løsninger for å kunne gjenkjenne autentisiteten til billettene. Dette gjøres med våre sikkerhetsmekanismer på billettene og gjennom adgangskontroll.

Vi i Eventim tilbyr våre samarbeidspartnere mye mer enn kun å drifte deres billettsalg. Vi kan også hjelpe til med markedsføring av arrangementer, kundeservice, integrering av våre løsninger mot deres og kundeanalysering. Les mer om dette og mer i de forskjellige avsnittene under;

Les også vårt innlegg om: billettsalg på nett

Billettsalg i verdensklasse med Eventim

Vi ønsker ikke at våre potensielle samarbeidspartnere kun skal ta oss på ordet når det kommer til vår troverdighet som en ledende billettleverandør. Se heller på våre referanser, de snakker for seg selv. Vi har tidligere driftet billettsalget til store arrangementer som OL i Sochi 2014, og OL i Rio 2016. I tillegg til dette, er vi per i dag i Norge samarbeidspartneren til Melodi Grand Prix samt hundrevis av større og mindre arrangører.

Våre tidligere og eksisterende samarbeidspartnere har valgt oss av mange ulike årsaker. En viktig grunn til at de valgte oss til å drive deres billettsalg er at vi har over 20 års erfaring med billettsalg. Vi har gjennom den tiden bygget opp en verdensledende kompetanse som leverandør av billettsalgs-løsninger.

Det er ikke bare våre referanser som er i verdensklassen, det er nemlig vår billettsalgs-infrastruktur også. Våre servere kan håndtere mer enn 3’000 unike forespørsler per sekund, dette utgjør mer enn 180’000 forespørsler per minutt. Disse serverne brukes til å håndtere billettsalget til mer enn 200’000 arrangementer som vi samarbeider med internasjonalt. Totalt så formidles det mer enn 250 millioner billetter gjennom våre systemer.

Et billettsalg – mange salgskanaler

Alle arrangementer er heldigvis ikke like, dette er heller ikke deltakerne. Derfor har ofte arrangørerer spesifikke behov de ønsker å få dekket vedrørende deres billettsalg. Dette tar vi i Eventim høyde for, og vi er svært imøtekommende til å tilpasse våre billettsalg-løsninger så den passer for deg, ditt arrangement og arrangementets gjester.

Forskjellige arrangementdeltakere har forskjellige ønsker knyttet til hvordan de ønsker å anskaffe seg billetter. Selv om 98% av nordmenn er på nett, så ønsker ikke alle nødvendigvis å kun kjøpe billetter gjennom digitale salgskanaler. Derfor har vi mange fysiske utsalgssteder rundt om i landet der dine gjester kan kjøpe billetter til arrangementet ditt.

Vi har også gode løsninger for å integrere våre billettsalgssystemer opp mot dine eksisterende eller planlagte løsninger. Våre digitale billettsalg-systemer kan blant annet integreres på deres Facebook- eller nettside.

På våre egne digitale salgskanaler når vi over 90’000 unike besøkende hver måned. Disse salgskanalene blir åpne for våre samarbeidspartnere, slik at de kan selge billettene sine gjennom våre, eller sine egne salgskanaler.

Les også vårt innlegg om våre billettsystemer

Enkelt og oversiktlig billettsalg

Vi har lagt mye tid og krefter i våre billettsalg-systemer så det blir så lett og oversiktlig som mulig for våre samarbeidspartnere. I tillegg til å gjøre det lettere for ditt event sine deltakere å kjøpe billetter til ditt arrangement, så kan våre billettsalgssystemer hjelpe deg med å holde oversikt.

Våre systemer kommer med gode verktøy for å hjelpe deg med å drive grundig rapportering og analysering av billettsalget til ditt event. Dette vil hjelpe deg med å få kontinuerlig oversikt over hvordan billettsalget ditt går, så du kan iverksette målrettede tiltak for å agere i takt med utviklingen.

Slik ser analyseringsverktøyet vårt ut. Her kan du holde oversikten over hvordan det går med billettsalget, og se hvilke salgskanaler som blir mest brukt. Du vil også få tilgangen til et godt kundeanalyseringsverktøy der du får oversikt over demografiske og geografiske trekk hos de som har kjøpt billetter.

Eventim sitt kundeservice er deres kundeservice

Med Eventim som din samarbeidspartner kan du dra nytte av de etablerte kanalene og systemene til en verdensledende billettsalg-aktør. Vårt kundeservice inngår i dette. Dersom dine kunder ønsker å bestille billetter utenom utsalgssted eller på nett, så kan dette gjøres gjennom vårt kundeservice på telefon.

Videre kan dine deltakere henvende seg til oss på epost, telefon, facebook eller chat dersom de har spørsmål vedrørende billettkjøp eller ønsker å gjøre endringer. Dette kan spare deg for mye tid og ressurser. Vi har et godt etablert kundeservice med et vennligstilt og serviceinnrettet personell som sitter parat til å hjelpe dine deltakere.

Adgangskontroll er enkelt og effektivt

Vi har gode rutiner og teknologier på plass for å gjøre adgangskontrollen så smertefritt, raskt og effektivt som mulig. Alle våre digitale og fysiske billetter er utstyrt med en unik QR, Barcode eller kombinasjon av tall som gjør at de er unike og ikke kan falsifiseres. Ved døren vil dine vektere eller ansatte bli utstyrt med en Android, eller iOS applikasjon til deres smarttelefoner som de kan bruke for å scanne billettene.

Videre så er vi verdensledende innenfor å ta i bruk ny teknologi for å bedre din og dine deltakeres opplevelse. Derfor støtter vi RFID mobibilletter som kan bli autentifisert med NFC eller nærfeltskommunikasjon. Dersom du lurer på noe angående RFID, vår billettsikkerhet eller adgangskontroll så står vi parat til å besvare dine henvendelser.

Markedsfør ditt event med Eventim

Dessverre er det ikke alltid sånn at det kun er kvaliteten til et arrangement som avgjør antallet solgte billetter. Billettsalgets suksess er ofte takket være en grundig og godt planlagt markedsføring.

Vi har lang erfaring med markedsføring av arrangementer. Vi kan bistå deg i å markedsføre ditt arrangement på blant annet våre kanaler eller i sosiale medier, ved å bruke søkemotoroptimalisering, eller med betalt plassering på Google.

Digitale annonser åpner for bruk av targeting. Med targeting så kan din markedskampanje målrettes mot personer med interesser, og demografiske og andre psykografiske trekk, som er relevante for ditt arrangement. Dette og mer kan vi hjelpe deg med. Ta kontakt med oss på [email protected] for mer informasjon.