{"id":15631,"date":"2020-01-19T11:06:38","date_gmt":"2020-01-19T11:06:38","guid":{"rendered":"https:\/\/eventimb2b.no\/?p=15631"},"modified":"2023-01-20T00:00:45","modified_gmt":"2023-01-19T23:00:45","slug":"rekord-salg-med-eventim","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/eventimb2b.no\/rekord-salg-med-eventim\/","title":{"rendered":"Rekord salg p\u00e5 Sk\u00e4ringers turn\u00e9 med Eventims billettsystem."},"content":{"rendered":"\n
\"\"
Fotograf: Anika Berglund<\/figcaption><\/figure>\n\n\n\n

Navnet deres st\u00e5r bak noen av Sveriges mest prominente artister og anerkjente produksjoner. Med 1500 arrangementer og 500 000 solgte billetter per \u00e5r, har Blixten & Co tjent tittelen som et av Sveriges ledende selskaper innen live- og underholdningsindustrien. Blant den lange listen over vellykkede produksjoner inkluderer Melodifestivalen, turer med artister som Veronica Maggio, Moto Boy, Lisa Nilsson, Petter, Sarah Dawn Finer, stand-up show, danseforestillinger, teatre. N\u00e5 i h\u00f8st Mia Sk\u00e4ringers anerkjente \u201cAvig Maria \u2013 No more fucks to give \u201d, Et show som slo salgsrekordene p\u00e5 noen av Sveriges st\u00f8rste arenaer.<\/p>\n\n\n\n

Til Mia Sk\u00e4ringer-turn\u00e9en solgte vi mer enn tre hundre tusen billetter til totalt 44 forestillinger. Det er utrolig viktig i slike situasjoner at vi har et p\u00e5litelig og avansert billettsystem som gj\u00f8r kj\u00f8psopplevelsen s\u00e5 smidig som mulig for kundene v\u00e5re. Er det for komplisert eller uklart, risikerer vi \u00e5 miste kunder underveis, sier Karin Westman, billettsjef i Blixten & Co.<\/p><\/blockquote>\n\n\n\n


Inhouse – Billettl\u00f8sningen med st\u00f8rst fleksibilitet
<\/h3>\n\n\n\n

Blixten & Co representerer rundt 80 av Sveriges mest fremtredende artister. De tilbyr sine egne agenter og prosjektledere som lager langsiktige planer for hver artist, som inkluderer live-konserter, turneer og show og mer. F\u00f8r hver turne er ogs\u00e5 markedsavdelingen koblet sammen. Dette inkluderer Karin og hennes kolleger som administrerer gjennomf\u00f8ring og salg av alle arrangementsbilletter.<\/p>\n\n\n\n

Vi \u00f8nsket et fleksibelt billettsystem der vi kunne ha full kontroll over hele prosessen, fra billettdesign til rapportering etter at arrangementet er gjennomf\u00f8rt. L\u00f8sningen var Eventim sitt billettsystem Inhouse. Blant alle systemene vi har pr\u00f8vd er billettsystemet Inhouse det som gir oss den absolutt st\u00f8rste friheten og som samtidig er i stand til \u00e5 dekke behovene vi har. I tillegg til \u00e5 skape en jevn kj\u00f8psprosess for v\u00e5re kunder, gir systemet oss direkte tilgang til all salgsstatistikk, stabil support og lar oss designe billettens utseende selv.<\/p><\/blockquote>\n\n\n\n

\"\"
Billettsystemet skal gj\u00f8re kj\u00f8psopplevelsen s\u00e5 smidig som mulig for v\u00e5re kunder, sier Karin Westman, billettsjef p\u00e5 Blixten & Co.<\/figcaption><\/figure>\n\n\n\n


Slipper manuelt arbeid<\/h3>\n\n\n\n


Det er n\u00e5 omtrent seks m\u00e5neder siden Blixten & Co byttet til Eventim.Inhouse og det nye billettsystemet har allerede spart dem mye tid og ressurser. At arbeidsprosessen n\u00e5 kan bli mer automatisert er noe Karin setter stor pris p\u00e5.<\/p>\n\n\n\n

I huset kan vi selv legge inn priser, planlegge, opprette lenker, bekreftelsesmaler og forh\u00e5ndsalgstilbud til kundeklubben v\u00e5r. Vi kan ogs\u00e5 lage informasjonsmail som g\u00e5r ut til alle som kj\u00f8pte billetter to dager f\u00f8r arrangementet starter. F\u00f8r m\u00e5tte vi gj\u00f8re mye av dette manuelt. Vi dro ut kundelister og satt deretter og sendte manuelle e-postutsendelser med informasjon til alle som kj\u00f8pte billetter. Det var ekstremt tidkrevende og helt uholdbart.<\/p>

N\u00e5 har vi i stedet laget fine maler i Inhouse med god informasjon og fine bilder som blir sendt ut automatisk via billettsystemet. Vi kan ogs\u00e5 bruke malene igjen og igjen, ettersom arrangementene ofte finner sted p\u00e5 de samme spillestedene. Super Smooth!
<\/p><\/blockquote>\n\n\n\n

Les mer om billettsysemet Eventim.Inhouse<\/a> her<\/em><\/p>\n\n\n\n

Support med uvanlig engasjement
<\/h3>\n\n\n\n

Skulle det dukke opp sp\u00f8rsm\u00e5l om billettsystemet, er Mal\u00e9ne og Trine, Eventims support, alltid i n\u00e6rheten. Gjennom telefon, mail og fysiske bes\u00f8k kan de veilede, instruere og svare p\u00e5 sp\u00f8rsm\u00e5l som m\u00e5tte oppst\u00e5 i forbindelse med en produksjon.<\/p>\n\n\n\n

Det jeg setter mest pris p\u00e5 med deres support er at de virkelig tar ansvar og viser et s\u00e5 stort engasjement for produksjonene. De er alltid raske til \u00e5 svare p\u00e5 sp\u00f8rsm\u00e5l fra oss. Under selve arrangementet kan du ogs\u00e5 n\u00e5 Eventim via vakt. Det f\u00f8les veldig trygt, ettersom de fleste arrangementer finner sted om kvelden og i helgene. Eventim viser gang p\u00e5 gang at de stiller opp og hjelper oss med \u00e5 l\u00f8se eventuelle problemer. Det er et engasjement man ikke ser av alle leverand\u00f8rer, innr\u00f8mmer Karin.<\/p><\/blockquote>\n\n\n\n

Gjennom Eventim har Karin og kolleger i markedsavdelingen alltid god oversikt over salgstallene og kan raskt iverksette tiltak hvis billettsalget g\u00e5r sakte.<\/p>\n\n\n\n

Da sparker vi vanligvis i gang salget ved \u00e5 lage en kampanje, eller henvende oss til Eventims markedsavdeling for i felleskap \u00e5 planlegge kampanjer og n\u00e5 ut med arrangementet i alle egnede kanaler. Gjennom billettsystemet kan vi enkelt f\u00f8lge opp hvor mange som har kj\u00f8pt billetter gjennom den spesifikke kampanjen. Vi kan ogs\u00e5 se hvilke plasser som solgte best og hvilke som ikke har prestert like bra, og om n\u00f8dvendig justere prisen for disse plassene. Dette er vanligvis ikke mulig etter billettslipp i andre billettsystemer.
<\/p><\/blockquote>\n\n\n\n

Systemet holder oversikt
<\/h3>\n\n\n\n

F\u00f8r Mia Sk\u00e4ringer-showet m\u00e5tte parketten p\u00e5 flere arenaer ogs\u00e5 bygges annerledes. Det h\u00f8rer n\u00e6rmest til rutinen for nasjonale turer, men likevel er det viktig at riktig informasjon legges inn i systemet f\u00f8r billettslipp.<\/p>\n\n\n\n

Det handler om forskjeller i salene, dimensjoner p\u00e5 stolene, plassering av n\u00f8dutganger og lignende som kan skille seg veldig mellom de forskjellige stedene. En produksjonsleder tegner vanligvis lokalene i Auto Cad. Vi sender deretter tegningen til Eventim slik at vi gjennom billettsystemet kan regulere hvilke billetter som skal slippes, hvor mange steder vi skal blokkere for gjester, presse, etc. Der setter vi ogs\u00e5 hvilke priser som skal gjelde p\u00e5 de forskjellige plassene, og hva som skal inkluderes i prisen.<\/p><\/blockquote>\n\n\n\n

\"\"<\/figure>\n\n\n\n

<\/p>\n\n\n\n

Skanningsappen som l\u00f8ftet Sk\u00e4ringer-turn\u00e9en
<\/h3>\n\n\n\n

N\u00e5r det er tid for arrangementet og publikum begynner \u00e5 str\u00f8mme inn, er arenaens personalet klar med skannere. Eventims skanningsapp er fint \u00e5 ha som backup i tilfelle problemer. Skanneren og appen leser QR-koder p\u00e5 smarttelefonen og sikrer at innslipp blir en smidig opplevelse for b\u00e5de bes\u00f8kende og arrang\u00f8rer.<\/p>\n\n\n\n

Den fungerer utmerket og hjalp oss mye under Mia Sk\u00e4ringer-turn\u00e9en, som var veldig godt bes\u00f8kt. Appen er enkel \u00e5 administrere og til og med vaktene p\u00e5 stedet har den p\u00e5 telefonen, slik at de kan bidra til \u00e5 slippe inn bes\u00f8kende hvis k\u00f8er skulle oppst\u00e5.<\/p>

Det beste er at skanningen er registrert direkte i systemet. Dette betyr at vi kan se i sanntid i appen n\u00f8yaktig hvor mange som har kommet inn og hvor mange flere som er forventet, basert p\u00e5 antall solgte billetter. Takket v\u00e6re dette kan vi lettere beregne hvor mye mer tid det tar \u00e5 f\u00e5 alle bes\u00f8kende p\u00e5 plass. Uvurderlig!<\/p><\/blockquote>\n\n\n\n

Hvordan bestiller jeg billetter til Blixten & Co’s arrangement i dag?<\/h3>\n\n\n\n

Du bestiller ved \u00e5 s\u00f8ke p\u00e5 blixten.se<\/a>. Der vil du finne alle v\u00e5re arrangement og deretter bli lenket til det respektive billettsystemet. En og samme turn\u00e9 kan ha fire til fem forskjellige billettsystemer fordi det ofte er arenaene selv som styrer hvilket billettsystem som skal gjelde akkurat der. F\u00e5r vi velger selv, foretrekker vi imidlertid Eventim fordi det gir oss den st\u00f8rste friheten, forklarer Karin og legger til:<\/p>

Vi har tross alt nettopp begynt \u00e5 oppdage alle de smarte funksjonene som Eventims billettsystem tilbyr og sannsynligvis har mye igjen \u00e5 l\u00e6re der. Det ser ut til at det ikke er noen grenser for alt vi kan gj\u00f8re!<\/p><\/blockquote>\n\n\n\n

Les innlegget om Inhouse white-label webshops<\/a> her<\/em><\/p>\n\n\n\n

Om Blixten & Co.
<\/h3>\n\n\n\n

Blixten & Co representerer rundt 80 av Sveriges mest prominente artister og produserer konserter, show, musikaler, teater og danseforestillinger i hele Skandinavia. Siden desember 2018 har Blixten & Co. blitt en del av nettverket All Things Live, den st\u00f8rste uavhengige akt\u00f8ren i Norden i live \/ underholdningsindustrien. Partnerskapet i All Things Live dekker hele spekteret, fra lokale norske akt\u00f8rer og svenske og danske musikkproduksjoner og stand-up arrangementer til arenakonserter med internasjonale artister som Celine Dion, Green Day, Nick Cave & The Bad Seeds, Britney Spears og Eminem.<\/p>\n\n\n\n

Bilder:<\/strong><\/p>\n\n\n\n

Toppbilde med Mia Sk\u00e4ringer, fotograf: Annika Berglund<\/p>\n\n\n\n

Bilde med artister p\u00e5 scenen, fotograf: Mini Gemoll<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Navnet deres st\u00e5r bak noen av Sveriges mest prominente artister og anerkjente produksjoner. Med 1500 arrangementer og 500 000 solgte billetter per \u00e5r, har Blixten & Co tjent tittelen som et av Sveriges ledende selskaper innen live- og underholdningsindustrien. Blant den lange listen over vellykkede produksjoner inkluderer Melodifestivalen, turer med artister som Veronica Maggio, Moto […]<\/p>\n","protected":false},"author":5,"featured_media":15641,"comment_status":"closed","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"inline_featured_image":false},"categories":[1],"tags":[],"yst_prominent_words":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/eventimb2b.no\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/15631"}],"collection":[{"href":"https:\/\/eventimb2b.no\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/eventimb2b.no\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/eventimb2b.no\/wp-json\/wp\/v2\/users\/5"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/eventimb2b.no\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=15631"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/eventimb2b.no\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/15631\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":19065,"href":"https:\/\/eventimb2b.no\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/15631\/revisions\/19065"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/eventimb2b.no\/wp-json\/wp\/v2\/media\/15641"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/eventimb2b.no\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=15631"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/eventimb2b.no\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=15631"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/eventimb2b.no\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=15631"},{"taxonomy":"yst_prominent_words","embeddable":true,"href":"https:\/\/eventimb2b.no\/wp-json\/wp\/v2\/yst_prominent_words?post=15631"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}