Eventim.NET

NET-systemet er et kraftig og tilpasningsdyktig billettsystem som brukes over hele Europa. Som arrangør vil du få et moderne og effektivt billettsystem med avansert funksjonalitet. I webshopen kan man selge billetter, pakker, varer, sesongkort og gavekort.

Hva er Eventim.NET ?

Et kraftig og dynamisk billettsystem som har vist seg å være et av de mest pålitelige og robuste billettsystemene i verden. NET-systemet har distribuert billetter til noen av verdens største og mest profilerte festivaler, konsertturnéer og arenaer, men er også mye brukt på en rekke markeder, blant annet sport, teatre og andre kulturelle institusjoner. Systemet inneholder en rekke forskjellige funksjonaliteter som sammen gir et allsidig og fleksibelt system til arrangører.​

Hva får du med Eventim.NET?

Våre salgskanaler

Salg Online & Offline

Med NET-systemet selger vi billetter gjennom så mange forskjellige kanaler som mulig, både på nett og offline. Dine billetter kan selges på vår nettside, ditt eget nettsted, Facebook, via vårt kundesenter, lokalt i døra, i eget billettkontor og på ulike utsalgssteder.

white label billettsystem

White-label løsninger

Øk konverteringene ved å selge billetter med deres eget design/merkevare i våres billettsystemer. Eventim har ulike løsninger som også inkluderer integrering på din hjemmeside via iFrame.

Våre billetter

Eventim billettsystem tilbyr forskjellige billetter

Ulike billetttyper

Billettkjøperne kan velge mellom ulike billettyper etter deres behov. Det kan være elektronisk PDF billett, mobilbillett tilpasset Wallet, papirbillett via posten (også med gaveinnpakning) samt henting i billettluken.

FanTicket

En FanTicket er det perfekte mementoet. Med høy kvalitet og tilpasset design, er billettene unike og en perfekt gave! Bildet er trykket på eksklusivt billettmateriale og er et ideelt alternativ til en vanlig billett. Og det beste er at det er ingen ekstra kostnader involvert! Ikke for deg og ikke for billettkjøperen.

Våre mersalgsmuligheter

Salg av produkter

Øk totalomsetning per kunde med å selge varer, f.eks. programmer, gavekort, mat, drikke og merchandise. Varene kan selges både som separate produkter og tilknyttet bestemte arrangementer. Med handlevognen kan kunden kjøpe billetter til flere arrangement, produkter, pakker, samt gavekort i samme transaksjon.

Salg av pakker

Selg en kombinasjon av flere arrangement og/eller varer i en pakke. Det er mulig å selge sesongkort / abonnement med opp til 64 arrangement som en del av en serie. Ønsker du å selge klippekort er dette også en mulighet med billettsystemet NET.

Vår markedsføring

Markedsplasser

Via vår plattform eventim.no treffer du et bredt publikum. Ekstra synlighet er mulig gjennom wallpaper, leaderboard og topp-slider plassering. Vi kan også tilby internasjonal markedsføring over hele Skandinavia og andre steder i Europas gjennom våre Eventim-kollegaer i utlandet.

billettsystem som tilbyr markedsføringsbrev

Markedsføring partner

Vi kommuniserer med våre kunder hver uke via e-post. Vi har også stor erfaring med å bruke sosiale medier for å skape bevissthet, engasjement og billettsalg. Vi hjelper gjerne med målrettede sosiale medier-kampanjer, programmatiske displaykampanjer og retargeting kampanjer.

Analytisk tilnærming

Rapporter

Omfattende rapporteringsmuligheter gir dere grunnleggende salgs- og billettinformasjon på deres arrangement, tilgjengelig online 24/7 på PC, nettbrett og smarttelefon. Rapportene kan tilpasses for å oppfylle deres behov, med flere kategorier som billett typer, prisnivåer, og billettomsetning.

Analyser

Med Eventim.ANALYTICS kan dere se på eksempelvis salgsstatus for enkelte arrangement, arrangementsserier, ulike billett typer eller salgskanaler – alt grafisk representert for å være lett og oversiktlig å forstå. Forstå kundene ved å analysere data etter alder, kjønn, bosted og avstand. Og mye mer!

Utmerket support

Clientservice

Vår Clientservice avdeling har over 15 års erfaringer og er et engasjert team som vil jobbe tett sammen med deg under oppsettet og lanseringen av arrangementet i Eventim-billettsystemer fram til arrangementet finner sted.

Kundeservice

Om en billettkjøper har mistet deres billett, har et spørsmål om arrangementet eller har lyst til å kjøpe billetter over telefon, vår kundeservice er tilgjengelig via telefon, epost, Facebook eller chat.

Adgangskontroll

Skanning

Vi har en enkel og pålitelig adgangskontroll løsning med både WiFi skanning og en smarttelefon-app. Systemet er kompatibel med markedets beste skanner enheter som leser både klassiske linjere/1D strekkoder og 2D koder (QR koder), RFID mobilbilletter og er også NFC klar. Det er mulig å bytte bildedata med tredjepartssystem som Skidata og Fortress.

Akkreditering

Eventim har et eget akkrediteringssystem, Eventim.WORKFORCE, som kan brukes til registrering av gjester, frivillige, presse, fotografer og ansatte. Workforce vil genere strekkoder som er integrert med Eventims adgangskontroll system.

Sånn kommer du i gang med oss!

1. Planlegging

Starte en dialog for å avklare dine behov. Hva er viktigst for deg som arrangør og hvordan kan Eventim bidra med våre systemer og ekspertise for å løse dine behov? Bli enige om betingelser og tjenester som ønskes fra Eventim.

2. Iverksettelse

Opprette arrangement(er) og bli enige om hvilke plattformer billettene skal selges på. Planlegge markedsføring og hvordan Eventim kan bidra med å synliggjøre arrangementene via våre kanaler. Publisere arrangementene og iverksette markedsføring.

3. Oppsyn og kontroll

Jevnlig analyse av salgstall for å følge opp progresjon i salget. Om ønskelig, diskutere potensielle markedstiltak for å øke billettsalget. Eventuelt levering av adgangskontroll og dørsalgsløsning.

4. Evaluering

Evaluering etter arrangement. Hva fungerte og hva kan man gjøre enda bedre neste gang? Skal vi sende en postmail til billettkjøperne for å takke for besøket? Kanskje en spørreundersøkelse for å vite mer om publikums opplevelsen? Her vil vi veldig gjerne hjelpe dere.