HVORDAN REMARKETING KAN ØKE BILETTTSALGET

Publisert

De fleste arrangører merker fortsatt at billettsalget går treigere og at publikum kjøper billett tettere opp mot arrangement enn tidligere. Det er vanskeligere å få oppmerksomheten til publikum, og det å treffe dem tidlig i kjøpsprosessen er kanskje viktigere enn noensinne. Det er her remarketing kommer inn som en veldig viktig ressurs. Vi vil derfor dele hvorfor remarketing er nøkkelen til å øke salget av billetter til deres fantastiske arrangementer!

Men hva er egentlig remarketing?

Remarketing, også ofte kalt retargeting, er en strategi som går ut på å treffe de personene som allerede har vist interesse for ditt arrangement. Dette kan være personer som har vært inne og lest om arrangementet, som har sett på billettene eller til og med lagt billetter i handlekurven, men som valgte å ikke gå gjennom med kjøpet. Remarketing gir deg muligheten til å fortsette å fange interessen deres.

Hva er fordelene med remarketing?

Remarketing gir deg mulighet til å i større grad tilpasse budskapet ditt og tilbud til ulike segmenter av publikummet ditt. På denne måte kan annonsene dine treffe dem på et mer personlig nivå.

Det er også viktig å huske at de fleste trenger gjentatt eksponering for et arrangement eller en kulturtilbyder for å i det hele tatt huske at de eksisterer. Det å fortsette å treffe personer som har vist interesse for deg bidrar til økt merkevarebevissthet.

De som allerede har vist interesse for arrangementene dine har også større sannsynlighet for å fullføre et kjøp. Altså kan du øke konverteringsraten din.

Remarketing kan være kostnadseffektivt. Ved å fokusere på de som allerede er interessert, bruker du mindre penger på de menneskene som ikke er interesserte, og får derfor mer ut av hver markedsføringskrone.

Du kan også lage spesifikke publikum til de ulike stegene i kjøpsprosessen, og dermed drive med mer målrettet segmentering. For eksempel kan du sette opp egne annonser kun mot de personene som har lagt billetter i handlekurven, men valgt å avslutte prosessen. Eller du kan sette opp annonser rettet mot personer som har kjøpt billetter til dine tidligere arrangementer, og som potensielt er interessert i de fremtidige.

… Er det slik at man kun skal bruke penger på remarketing? Nei – men det kan vi komme tilbake til en annen gang.

Er du nysgjerrig på remarketing? Eller kanskje du trenger hjelp med å sette opp kampanjer? Vi i Eventim har et godt datagrunnlag på tvers av arrangørene våre og lang erfaring med å sette opp gode kampanjer og remarketing. Bruk oss gjerne for å øke ditt billettsalg!

A