Optimalisere deres markedskampanjer med Eventims sporingsløsninger

Genererer du mer trafikk fra sosiale medier sammenlignet med Google-søk? Selger du flere billetter fra kampanjer via Facebook eller Instagram? Å se forskjellen lar dere som arrangør forstå hvilke kanaler som er de mest lønnsomme for dere!

Med Eventim får dere muligheten til å ha sporingspiksler på viktige steg i billettkjøperens reise, slik at dere kan måle og optimalisere egne markedsføringskampanjer. Ved å spore trafikken på denne måten får dere en mye bedre innsikt i hvor trafikken til billettsystemet kommer fra. Ved å identifisere ulike trafikkkilder, forstå hvorfor og hvor mye trafikk som oppstår, er det enklere for dere å ta gode beslutninger basert på data. Hvor kommer trafikken fra? Hvilke kanaler har høyeste konverteringer?

Les mer om Eventims billettsystemer

Måle konverteringer, return-on-investment, med mer

Eventims sporingsløsninger er meget fleksible, og gir mulighet for å spore alle faser i kjøpsprosessen, ikke bare inn til billettsystemet. Det finnes få begrensninger med sporingspiksler på våre sider. Det er mulig å spore sidevisninger, klikk, til og med helt ned på adferd som eksempelvis når en kunde legger til eller fjerner elementer fra handlekurven. Basert på denne dataen, kan dere måle konverteringer, return-on-investment samt lage målgrupper, analyser og kundeprofiler.

Gjennom Google Analytics kan dere som arrangør identifisere deres målgruppe ved å analysere demografi, geografiske og/eller adferd og deretter segmentere deres målgruppe i kundeprofiler. Dere kan deretter skreddersy deres kampanjer basert på deres ønsker og krav. Det å fokusere på en spesifikk målgruppe gjør det mulig for dere å fokusere deres tid, penger og energi på potensielle kjøpere som mest sannsynligvis vil kjøpe fra dere – øke konverteringer og return-on-investment.

Sporing hjelper dere med:

Analyse og statistikk
Målgruppe og atferd
Tilpasning og målretting
Målrettet, datadrevet markedsføring og remarketing

Våre kunder bruker sporingsløsningen for å få bedre innsikt i deres kundereiser eller for datadrevne markedsføringskampanjer, som eksempelvis målretter brukere som har klikket på et arrangement, men ikke kjøpt billetter. Andre har bygd data sammen med sitt nyhetsbrevsystem slik at nyhetsbrevene i større grad kan målrettes. Det finnes mange muligheter og vi gir dere gjerne råd om de ulike bruksmulighetene.

Retargeting-annonser øker konverteringer og avkastning

Visste du at i gjennomsnitt forlater ca. 70 % av kundene handlekurven uten å fullføre et kjøp? Ved å ta i bruk Eventims sporingsløsninger, kan dere som arrangør f.eks. lage retargeting-annonser på Google eller Facebook. Retargeting-annonser er 76 % mer sannsynlige for å bli klikket på enn vanlige annonser, da de påvirker kundene som allerede seriøst har vurdert et kjøp. Dette øker konverteringer og avkastning på deres investeringen!

Cart abandonment statistics

Rask og smidig engangsimplementering av piksler

Eventims markedsavdeling sørger for en enkel og smidig integrasjon med Google Analytics og Google Tag Manager, slik at dere kan få all informasjon samlet i systemet dere vanligvis bruker. Dere som arrangør kan settes opp med en Partner ID som betyr at det er en engangs implementering av deres piksler, slik at hvert nytt arrangement automatisk spores fremover. Vi hjelper også gjerne med råd, feedback og support.

Facebook pixel løsning for Eventim arrangører

Apple annonserte endringer med iOS 14 som påvirket hvordan vi mottar og behandler konverteringer fra verktøy som Facebook-pikselen. Endringen gjorde det slik at det ikke lenger var mulig for partnere/arrangører å optimalisere Facebook-annonsering mot kjøp gjort på nettsider som ikke var på deres eget domene, f.eks. alle billettselskaper. Det vil si at for mange arrangører, kan de ikke lenger optimalisere mot faktiske kjøp. Dette har meget store konsekvenser for arrangører. Derfor har Eventim, i dialog med Facebook, utviklet en egen Pixel-løsning som gjør at det likevel er mulig å optimalisere mot kjøp gjort via Eventim. Gode nyheter for våre arrangører!

*****

Ønsker du å vite mer om våre løsninger eller er ute etter en ny billetteringspartner? Ta gjerne kontakt!

Skrevet av:
Marcia Titley
Adm. Dir.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.