ER DU KLAR FOR JUL?

Publisert

Hvor langt skal man dra juletemaet?

For mange bedrifter er det naturlig å kjøre full on julestemning i alt av design, materiale og innhold, men dette kan være både kostbart og tidkrevende. Husk å starte i god tid og land et design tidlig – enten dere endrer fargepaletten, legger til noen julete elementer eller benytter dere av rammer.

Uansett hvor langt du vil dra julestemningen – husk å ikke gå for langt vekk fra eksisterende design. Gjenkjennbarhet er viktig, og kanskje spesielt viktig for venues som har mange forskjellige arrangement i løpet av et år, og som kanskje har litt vanskeligere for å virkelig bygge egen identitet og ha en tydelig profil. Husk også at juledesignet burde fungere på tvers av både sosiale medier, nyhetsbrev, nettside og andre kanaler dere bruker.

*

Gaven som kan kjøpes etter at butikkene har stengt

Gavekort er både en praktisk og allsidig julegaveidè til personer som liker å dra på arrangementer. Det er lett å kjøpe for avsender, mottaker kan selv velge hva personen ønsker å bruke gavekortet på – og det er tilgjengelig hele året, altså må man ikke rekke butikken i siste liten på julaften for å sikre seg en knallgod gave. Derfor er det et stort pluss å kunne tilby det som arrangør.

I tillegg er det en kjempefin måte for deg som arrangør å bygge lojalitet ved å oppfordre kunden til å komme tilbake, eller for å bli introdusert til helt nye personer som kanskje aldri har vært på et av dine arrangementer før. Usikker på hvilke muligheter du har for å tilby gavekort via oss i Eventim? Ta kontakt med med vår support på [email protected].

*

Skap oppmerksomhet med engasjerende innhold

Juletiden er den perfekte anledning til å skape ekstra synlighet og engasjement rundt ditt arrangement. En effektiv måte å gjøre det på er å skape en adventskalender i sosiale medier eller via nyhetsbrev, hvor man f.eks lodder ut billetter, merch, meet and greets, eller premier i samarbeid med partnere: middager, hotellopphold eller annet – her er det bare fantasien som setter grenser! Det er ikke bare en gøy og kreativ måte å telle ned til jul, men det gir deg også mulighet til å interagere direkte med ditt publikum og fortsette å bygge en god relasjon.

Engasjementet som du får gjennom adventskalenderen i sosiale medier, vil ha flere gode effekter. Når ditt publikum deltar i konkurransen og dermed interagerer med innholdet ditt, vil innholdet få økt reach for både følgere og personer som ikke følger dere. Den økte reachen sørger for bedre organisk synlighet rundt ditt arrangement, og kan sørge for bedre reach og engasjement over tid.

*

*

Målrettet og effektiv annonsering i juletiden

Det er naturligvis mange som er på utkikk etter den perfekte julegaven, og billetter til dine arrangement kan være nettopp det de leter etter. Julen er også en tid hvor konkurransen om publikums oppmerksomhet er intens. Dette kan medføre både høyere klikkpriser og potensielt redusert rekkevidde på dine annonser.

For å komme best mulig ut av denne konkurransen er det viktig med en nøye planlagt annonsestrategi. Det kan være fristende å sette opp annonsene mot et bredt segment for å nå flest mulig, men dette kan også føre til at du bruker penger som på personer som ikke er interessert. Vi anbefaler derfor at du tenker deg godt om når det gjelder hvem du ønsker å treffe og heller benytter deg av målgruppesegmentering for å nå potensielle kjøpere direkte.

Ta gjerne også en titt på innleggene våre om remarketing og hvilke trackingmuligheter du har i våre systemer.

*

Synlighet i Eventims kanaler

Vil du promotere ditt arrangement gjennom Eventims kanaler i julen? Husk å booke deg inn på forsiden, i nyhetsbrev eller i våre sosiale medier i god tid. Vi merker stor pågang for tiden, og forventer at dette kommer til å fortsette frem mot jul. Ta kontakt med vår markedsføringsavdeling på [email protected].

*

****

Ønsker du å vite mer eller er du kanskje ute etter en ny billetteringspartner? Ta gjerne kontakt med oss for en uforpliktende prat!